SPROSTREDKOVANIE PRÁCE JE NAŠÍM POSLANÍM, SPOKOJNÝ ZAMESTNANEC A SPOKOJNÝ KLIENT JE NAŠÍM ZADOSŤUČINENÍM.

10 skvelých tipov ako vytvoriť nezabudnuteľný a čitateľný životopis

Pokiaľ ide o žiadosť do nového zamestnania, Váš životopis môže byť vstupenkou pozvania na osobný pohovor. Ale ako napísať správne Váš životopis aby neznel ako hromada ďalších?

Dať dohromady úspešný životopis je  jednoduché ak viete ako na to. Je to hlavne o prispôsobení všetkých svojich doterajších skúsenosti a zručnosti k požiadavkám pracovného miesta o ktoré sa uchádzate. Čo však v prípade, že nespĺňajú požadované kritéria?

 

Následné tipy Vám pomôžu začať pri vytváraní úspešného životopisu:

 

1. Základné informácie

Neexistuje žiadny dobrý alebo zlý spôsob ako napísať životopis, ale niečo majú spoločné.

Oba by mali zahrňať:

  • Osobné a kontaktné údaje,
  • Vzdelanie a kvalifikáciu,
  • Priebeh pracovných skúseností,
  • Osobná charakteristika, záujmy, referencie.

 

2. Prezentácia je kľúčová

Úspešný životopis by mal byť vždy starostlivo a jasne prezentovaný, vytlačený na čistý biely papier. Rozvrhnutie by malo byť vždy dobre štruktúrované. Nikdy by nemal byť pokrčený resp. zložený. Vždy si pamätajte, že horná a stredná oblasť prvej stránky je časť, ktorá väčšinou najviac vzbudí pozornosť náborára, takže sa uistite, že najdôležitejšie informácie o Vás budú v týchto miestach.

 

3. Nie viac ako dve stránky A4

Dobre napísaný životopis, je jasný, stručný a každý bod v ňom je bez zbytočného obkresľovania. Na to, aby bol Váš životopis zaujímavý, nepotrebujete veľa strán. Životopis je Vaša prezentácia zamestnávateľovi, ktorý ak je spokojný, dá Vám šancu na osobnom pohovore. Zamestnávatelia prijímajú desiatky životopisov, takže je nepravdepodobné, že by si Vášmu životopisu venovali viac než pár minút. To znamená, že ich musí zaujať!

 

4. Pochopiť popis práce

Popis zamestnania je uverejnený v inzeráte, takže si prečítajte všetky podrobnosti od začiatku až do konca. Robte si poznámky a vyhľadajte si všetko čomu nerozumiete, napríklad oblasť pôsobenia spoločnosti a pod. , čo práca vyžaduje. Pamätajte si, že neexistuje žiadny všeobecný životopis. Prispôsobte svoj životopis na každú pracovnú pozíciu podľa požiadaviek potenciálneho zamestnávateľa.

 

5. Tvorba zručností

V tejto časti Vášho životopisu nezabudnite spomenúť Vaše kľúčové zručnosti, ktoré by Vám pomohli vystúpiť z davu. Mali by napríklad zahŕňať komunikačné, počítačové  a jazykové zručnosti. Zručnosti môžu vyjsť napríklad aj z účasti v športovom tíme, alebo z dobrovoľníckej skupiny – všetko je dôležité.

 

6. Tvorba záujmov

Táto skupina zahŕňa veci a činností, ktoré Vás zaujímajú  a venujete sa im.  Využite svoju vlastnú iniciatívu a popíšte napr., ako ste pracovali v tíme, alebo ako ste vytvorili študentské noviny a pod. Skúste zahrnúť niečo, čo ukazuje aké rôznorodé záujmy máte, nezahŕňajte však pasívne záujmy ako pozeranie TV a samostatné koníčky. Vytvorte niečo, aby ste boli naozaj zaujímavý.

 

7. Tvorba skúseností

Popíšte priebeh Vašich zamestnaní, prípadne brigád/stáží čo najzaujímavejšie. Akú náplň práce ste vykonávali, čo chcete dosiahnuť, čo daná pracovná pozícia obsahovala. Každá pracovná pozícia Vám niečo dala. Využite to a spomeňte to pri tvorbe tejto sekcie životopisu.

 

8. Referencie

Referencie by mali byť od niekoho, kto Vás zamestnával v minulosti a môže ručiť za Vaše zručnosti a skúsenosti. Ak ste ešte neboli zamestnaný skúste použiť svojho učiteľa/profesora.

 

9. Udržujte Váš životopis aktualizovaný

Je dôležité, aby ste svoj životopis pravidelne aktualizovali a pridávali nové zručnosti a skúsenosti. Napríklad ak ste práve dokončili nejaký nový projekt, uistite sa, že ho budete mať v životopise. Zamestnávatelia sú vždy naklonení kandidátovi, ktorý robí niečo navyše na podporu svojej vlastnej schopnosti, skúsenosti.

Kontaktujte nás

Ing. Katarína Kaňová

Pracovná pozícia: odborný asistent
email: kanova@personica.sk
mobil: +421 948 404 191